Home

Blogunk látogatottsága

28 augusztus 2008 2 hozzászólás

Miért is blogolunk? Nyilván azért, hogy mások elolvassák. Ezért, ha jóban akarsz lenni magaddal és a blogoddal, igenis tenned kell a látogatottságodért is. Lehet benne reménykedni, és ha tényleg jó vagy, talán anélkül is lesz látogatód, hogy bármit is tennél érte, de azért érdemes egy kicsit elémenni a dolgoknak, nehogy elfogyjon a lendületünk.

Nézzük hát, hogy hogyan lehet látogatónk? Honnan is érkezhetnek?

1. Direkt begépelik a blogunk domain nevét. Az én blogom esetében a www.678.hu-t. Ilyen látogató van a legkevesebb, de ha egy kicsit ismertté kezdesz válni a blogvilágban, azért ilyen is akad szépszámmal.

2. Más weboldalakról (blogokról). Az internet különböző pontjairól a mi blogunkra mutató linkek segítségével. Ha valaki ír rólam vagy a blogomról és kirak egy linket is a weboldalára, az egy potenciális megközelítési pont, egy út az én blogomhoz. Ha ez a link egy látogatott weboldalra kerül ki, és az összkép pozitív, akkor ez nagyon komoly látogatószámot eredményezhet blogunknak. Ha ezeket a linkeket valaki tudatosan építgeti, akkor ő bizony már linkmarketinget végez. Számtalan lehetőségünk van a blogunkra mutató linkek építésére, egy későbbi bejegyzésben erről részletesen fogok írni. Ráadásul a blogunkra mutató linkek száma és minősége erősen meghatározza a keresőben elfoglalt pozíciónkat, de ez a kérdés már átvezet a következő ponthoz

3. Keresőkből. Magyarországon az első számú kereső a Google, a többi gyakorlatilag elhanyagolható. Viszont a Google segítségével nagyon megnövekedhet a forgalmunk. Nyilván nem akármilyen, hanem a blogunk tartalmához kapcsolódó keresésekből érkezik a látogatónk, tehát ezek  olyan látogatók, akik motiváltak a témában, hiszen kapcsolódó keresőszót írtak be a Googleba és így találtak ránk.

Keresőkből érkező látogatók közül is megkülönböztethetünk fizetett és nem fizetett forgalmat. Mi is a kettő közt a különbség? A nem fizetett forgalom a Google természetes találataiból érkezik, ezek a találatok vannak bármilyen keresés esetén a széles bal oldali oszlopban. A fizetett találatok a keskeny jobb oldali oszlopban vannak (ha egyáltalán van fizetős találat az adott keresésre), és ezekért a hirdetők fizetnek a Googlenak. Változó hogy mennyit, a sorrend licit alapján dől el. Aki a legtöbbet fizeti egy bizonyos keresőszóért, az kerül legfelülre. De csak akkor fizetnek, ha rákattintunk a hirdetésükre. Ezt hívják CPC (cost per click, tehát klikkenkénti) hirdetésnek. Mindezt a hirdetők a Google AdWords rendszeren keresztül intézik.

4. Ajánlások útján. Vannak olyan olvasók, akik emailen elküldik a blogunk linkjét másoknak, ha tetszet (vagy nagyon nem tetszett) nekik, amit azon olvastak. Minél jobb a blog, annál több ilyen van (főleg ha nem restelled meg is kérni őket erre).

Ezen kívül vannak olyan specializált webhelyek, ahol ezt az “Oszd meg!” szemléletet és hangulatot igazán kiélhetjük magunkban, ajánlhatunk, jelölhetünk, szavazhatunk. Részletek később. Nehéz volt eldönteni, hogy a 2. vagy a 4. ponthoz tegyem ezeket a közösségi oldalakat, mert ide is meg oda is tartoznak.

5. Visszatérő látogatók. Ezek olyan látogatók, akiket megérintett a blogunkból sugárzó zsenialitás, és úgy döntöttek, hogy még később is szeretnének olvasni tőlünk, rólunk, és feliratkoztak az RSS értesítőnkre vagy a hírlevelünkre.

Ebből a listából is láthatjuk, hogy sokféle lehetőségünk van a látogatottságunk növelésére. De egyvalamit soha ne felejtsünk el: Hiába a látogatottság, ha nincs a blogodon értelmes, élvezhető tartalom.

Ezzel zárom a bejegyzést, később folytatom.



Hasonló témájú bejegyzések

  • Mit tud a Google Analytics?
  • Sikeres weboldal
  • 2 hozzászólás »

    • adri írta:

      Hogyan lehet emailcimet a blogba helyezni hogy rákattintanak és kész.

    • Hamar János (author) írta:

      Adri!

      Hasonló módon linkelsz be emailcímet, mint egy normál linket, de a link helyére beírod, hogy mailto:pelda@pelda.hu. Ekkor, ha a látogató rákattint és mondjuk Outlookot használ ez normálisan működik is. De ha freemailen a webes felületen keresztül levelez, akkor nem tudja használni.

    Írd meg a véleményed!

    Írd le a véleményed! Feliratkozhatsz a hozzászólások RSS csatornájára is.

    You can use these tags:
    <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <font color="" face="" size=""> <span style="">

    This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.