Home

Hatékony ügyfélszerző rendszer

21 szeptember 2009 Nincs hozzászólás

Ma bemutatok egy hatékony ügyfélszerző rendszert. Nem feltétlenül a legolcsóbb, de azt gondolom, hogy a leghatékonyabb és leggyorsabb mind közül, amit eddig csináltam.

A modell egyszerű. Optimalizált AdWords hirdetés, optimalizált érkező oldal (landing page), feliratkoztatás egy érdekes hírlevélsorozatra, majd annak a végén egy optimalizált értékesítés.

Ok, ez így nem feltétlenül érthető, tehát egy kicsit részletesebben: Tegyük fel, hogy van egy termékünk, amit értékesíteni szeretnénk. Ehhez a termékhez megvan az ideális vevőjelöltünk, akiről tudjuk, hogy milyen kérdéseket szokott feltenni, mielőtt vásárol, mi az amiért lelkesedik a termékünkben. Ezeket a kérdéseket, témákat összegyűjtjük és gyúrunk belőle egy pár részes irományt. Ennek adunk egy jól csengő nevet, ami kifejezi a tartalmat. Ekkor már gyakorlatilag elkészítettük a hírlevélsorozatunkat.

Most készítünk egy egyoldalas weblapot, ami csak és kizárólag a hírlevélsorozatunkat propagálja. Semmi más nincs benne csak egy kis szöveg, ami elmondja, hogy kik vagyunk miről szól a hírlevélsorozatunk, milyen előnyei származnak látogatónknak, ha feliratkozik a sorozatra. Még hatékonyabb, ha videón mutatjuk be ezeket az előnyöket. Szaknyelven az ilyen oldalt landing page-nek hívják.

A következő lépés, hogy írunk hozzá egy-két figyelemfelkeltő AdWords hirdetést, majd a témában releváns néhány kulcsszóra feladjuk ezeket a hirdetéseket a Google AdWords-ön. Ezeket a hirdetéseket addig változtatjuk, amíg a lehető legnagyobb kattintási arányt érjük el a lehető legalacsonyabb kattintási költség mellett.

Egy kis magyarázat. A kattintási arányt így számoljuk ki: hányszor kattintottak a hirdetésünkre/hányszor jelent meg a hirdetésünk. Szaknyelven CTR-nek hívják. A kattintási költség az az összeg, amit azért fizetünk, hogy rákattint valaki a hirdetésre. Szaknyelven CPC.

Figyeljük emellett, hogy milyen arányban iratkoznak fel látogatóink a hírlevélsorozatunkra. Ezt nyilván erősen befolyásolja a landing page tartalma, minősége, és az hogy mennyire érdeklődik a látogató a téma iránt. Persze azzal, hogy rákattintott a hirdetésünkre, már kifejezte érdeklődését, de ha a hirdetés nem pontosan arról szól, amiről a landing page, akkor nagyon alacsony is lehet a feliratkozási arányunk.

Szaknyelven ezt konverziós aránynak hívják. Így számoljuk ki: feliratkozó/látogató. Értem már el 26%-os konverziót is. A konverziónkat úgy javíthatjuk, hogy a látogatónk fejével gondolkodunk, és ennek megfelelően javítjuk a landing page-ünket.

Most már elvileg van feliratkozónk. Ügyeljünk rá, hogy szolgáljuk ki az olvasót az ígért információval. Halljon, olvasson rólunk, tőlünk többször, mutassuk meg hírleveleinkben, hogy értünk a témához, a termékünkhöz, majd a sorozat vége felé ne restelljük felajánlani neki, hogy vegye meg a termékünket. Annak érdekében, hogy minél többen vásároljanak tőlünk mérjük, hogy milyen arányú a vásárlási konverziónk (vásárló/feliratkozó), hányan olvassák el a leveleinket, próbáljuk ki, hogy mivel tudjuk növelni az olvasottságunkat (tipp: a hírlevelek címe erősen befolyásolja a megnyitási arányt), végsősoron hogyan tudjuk növelni az olvasóink vásárlási hajlandóságát.

Ha működik a rendszerünk, akkor kiszámolhatjuk, hogy hány Ft-ba kerül nekünk egy vásárló. Ha optimalizáljuk a hirdetésünket, landing page-ünket, a hírlevélsorozatot és az értékesítést, akkor a töredéke lesz annak, mint ha csak simán felállítunk egy rendszert és mérés, javítgatás nélkül futtatjuk az AdWords kampányt.

És, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, íme egy példa:

Konyhabútor tippek
Mielőtt sok pénzt költ bútorára
Gyűjtse be legjobb ötleteinket
www.markerbutor.hu/Ingyenes-tippek

Ha felkeltettem az érdeklődésed a téma iránt, akkor írd meg kommentben, ha szeretnéd, hogy segítsek egy ilyen rendszert elkészíteni, keress az info kukac 678 pont hu címen.

Hamar János



Hasonló témájú bejegyzések

  • Landing page
  • Írd meg a véleményed!

    Írd le a véleményed! Feliratkozhatsz a hozzászólások RSS csatornájára is.

    You can use these tags:
    <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <font color="" face="" size=""> <span style="">

    This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.