Home

Sikeres weboldal

28 augusztus 2010 Nincs hozzászólás

Talán még nem fogalmaztam meg pontosan, hogy miért is blogolgatok itt a 678.hu-n. Az a célom, hogy segítsek Neked abban, hogy weboldalad segítségével üzleti sikereket érjél el.

A sikeres weboldalhoz vezető módszerek és eszközök nyilvánvalóan némileg függenek attól, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, ki a célközönséged, milyen terméket vagy szolgáltatást szeretnél értékesíteni.

De az alapkoncepció nagyjából ugyanaz. Minden sikeres weboldalnak nagyjából be kell járni az ebben a cikkben bemutatott utat, különben sosem lesz annyira sikeres, mint amennyire lehetne.

Íme a lista címszavakban, aztán még sokat fogunk ezekeről a címszavakról beszélgetni.

Kutatás (piackutatás, kulcsszókutatás)
Tervezés
Weblapkészítés
Tesztelés
Hirdetés (fizetett és nem fizetett)
Tesztelés
Kommunikáció
Tesztelés
Értékesítés
Tesztelés

Menjünk végig sorjában a listán.

Kutatás. Meghatározó, hogy milyen piacon tevékenykedsz. Ha most választhatsz piacot, akkor egyszerre vagy könnyű és nehéz helyzetben. Mert ugye ez azt jelenti, hogy teljesen új leszel a piacodon, viszont lehetsz nagyon válogatós. De ha már benne vagy egy helyzetben (pl. van egy számítástechnikai boltod), akkor ezzel a kérdéssel nem nagyon kell foglalkoznod, hacsak nem akarsz tevékenységet váltani.

A kulcsszókutatás fontosságáról már írtam egy korábbi bejegyzésben.

Tervezés. Érdemes előre kitalálnod, hogy hogyan fogsz pénzt keresni a weblapoddal. Látogatóidat megpróbálod bevinni a valódi, fizikai boltodba? Vagy a komoly érdeklődőkkel személyesen találkoznak az értékesítőid? Vagy olyan a terméked, hogy el tudod adni on-line megoldásokkal is? Ezekhez milyen feltételek kellenek, milyen információt kell bekérjen és továbbítson Neked a weboldalad, és ugyanezt vissza a látogatók felé.

Weblapkészítés. Hát erről néhány komplett szakdolgozatot össze lehetne rakni. Nem az egyetlen üdvözítő megoldás, de én a WordPresst javaslom Neked.

Figyeld meg, hogy a tesztelést hányszor írtam le ebben a sorozatban. Ez talán az egyik legnagyobb titka a sikeres weboldalaknak. Kipróbálnak valamit, majd megnézik az eredményét. Aztán kipróbálnak valami mást, és annak is megnézik az eredményét. Amelyik jobb eredményt hozott, azt megtartják, a gyengébbet meg kidobják. Aztán keresnek egy harmadik lehetőséget és annak is megnézik az eredményét…

Viszont ahhoz, hogy tesztelni tudjunk, adatok kellenek. Ezek az adatok pl származhatnak a Google Analyticsből.

Kommunikáció. Ha igazán sikeres weboldalt szeretnél, akkor itt van a legnagyobb kutya elásva. Nem is gondolnád, de ezzel lesz a legtöbb munkád. Folyamatos tartalomfejlesztésre vagy kötelezve. Blogbejegyzések, hírlevelek, videók, social media, stb…

Ha a többit jól megcsináltad, akkor már nagyon közel jársz a sikerhez. Már csak értékesíteni kell… Aztán tesztelni… Aztán újra értékesíteni… 🙂



Hasonló témájú bejegyzések

  • Landing page
  • Írd meg a véleményed!

    Írd le a véleményed! Feliratkozhatsz a hozzászólások RSS csatornájára is.

    You can use these tags:
    <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <font color="" face="" size=""> <span style="">

    This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.